Reparació de megafonia a escoles
- 382 Escoles i Instituts i 174 Ajuntaments -
Renovació de la megafonia a col·legis
Millorar el sistema de megafonia d'un centre escolar
Reparar o substituir la megafonia d'un centre educatiu adequant-se a les noves necessitats de l'escola, trobar les solucions més adients, aprofitant els components existents i millorar amb elements nous els que siguin necessaris per tindre una megafonia totalment funcional i actualitzada, dotant-los dels millors equips i elements de megafonia per a cada zona tant per a l'exterior com per a l'interior, passadissos, gimnàs, menjador, pati principal on es fan la majoria d'actes, patis petits, etc.
Visita d'un tècnic de megafonia al centre
Us visitarà un tècnic de megafonia a l'escola per veure i escoltar l'equip i saber quins són els espais ja sonoritzats, les deficiències tècniques actuals, les millores a fer i els espais nous que s'han de sonoritzar.
Es parlarà amb la persona o persones que s'encarreguin dels temes de megafonia per saber les vostres necessitats i per la nostra experiència us explicarem les novetats i com a exemple el que estan fent els altres centres escolars i així tindre més informació per poder configurar l'equip de megafonia més adient.
Farem un recorregut pel centre escolar per veure tots els espais sonoritzats i els nous espais que s'hagin de sonoritzar, aprofitant els elements que estiguin en bon estat i canviant els que sonin malament, antigament es muntaven trompetes i avui en dia se substitueixen per altaveus/projectors de so amb qualitat musical... Veureu com canvia el so de la megafonia amb moltíssima més qualitat!
Modificar el sistema de megafonia d'una escola
Punts importants per rectificar l'equip de so del col·legi
-     Comprovar si l'amplificador té la potència adequada per una ampliació.
-     Comprovar si l'amplificador té entrades per connectar un timbre programador musical.
-     Comprovar les línies d'altaveus per saber la potència real de cada zona.
-     Comprovar la qualitat de tots els altaveus ja existents per si es poden aprofitar.
-     Comprovar si el cablejat existent està en bon estat.
-     Comprovar si totes les fonts musicals i micròfons funcionen correctament.
-     Comprovar si l'amplificador té la potència suficient per poder instal·lar altaveus nous o crear zones noves on no hi ha altaveus.
-     Comprovar si un micròfon sense fil pot funcionar al pati, per fer actes i festes.
-     Aquestes són les comprovacions bàsiques, però poden haver-hi moltíssimes més, segons les necessitats de l'escola o institut.
Veure el vídeo del Timbre musical
Veure el vídeo del Timbre musical
Reemplaçar la megafonia antiga - Escola Turó de can Gili
Canviar l'antic amplificador de megafonia per un nou amplificador de 4 zones, Lector d'USB/MP3 i Bluetooth, vam veure que l'amplificador i els altaveus tant d'interior com les trompetes d'exterior eren de 8 ohms, quan el correcte és que sigui tota la instal·lació a línia 100 Vols, perquè tots se sentin igual i no hi hagi pèrdues de potència per la distància.
Es va connectar el programador horari musical per entrades i sortides de classe.
El cablejat interior dels passadissos es va poder aprofitar, però no així tot el de l'exterior, el qual es va haver de canviar per un cable antihumitat amb les caixes i tubs corresponents.
Es van canviar les trompetes exteriors de so estrident per altaveus musicals de megafonia per a exteriors amb màxima protecció anticorrosiva IP-66.
Es va poder aprofitar el micròfon de sobretaula que era bastant nou i adient a la instal·lació.
Es va posar un cable per connectar qualsevol classe de font musical amb minijack de 3,5 mm.
En finalitzar la instal·lació de megafonia del col·legi es va connectar un micròfon sense fils de grans distàncies, el qual no estava en el pressupost general, però si en un pressupost annex i una vegada acabada la instal·lació de megafonia es provaria per veure les seves prestacions, van donar el vistiplau a la compra al moment, donat que en fer les proves de megafonia amb el micròfon sense fils, la potencia, la distància i el seu so era molt millor del que vessin pogut imaginar.
Així també quedava tota la instal·lació preparada pel dia a dia, avisos i per entrades i sortides automàtiques amb música, però també per poder fer actes i festes on no fes falta instal·lar un equip de so mòbil amb la feina que això comporta.
Canviar la megafonia existent - Institut Escola Àngel de Tobies
Modificar l'amplificador antic per un amplificador/matriu molt més potent i poder amplificar les noves zones exteriors on no hi havia cap altaveu. Les zones noves eren tres patis, el d'infantil, primària i secundària.
Es van comprovar tots els passadissos de les dues plantes interiors, tots els altaveus funcionaven perfectament i el cable era el correcte, es van tirar les línies noves als patis instal·lant altaveus projectors musicals de gran potència amb màxima protecció anticorrosiva IP-66.
Es va instal·lar l'amplificador de megafonia que en aquest cas era una matriu de megafonia amplificada de 4 zones i Lector USB/SD/MP3, pel fet que a les zones no els corresponien els mateixos horaris d'entrades i sortides d'infantil, primària i secundària, vam instal·lar un timbre programador de 4 zones automàtiques, el qual pot activar una cançó o missatge a una zona determinada, a dues, a tres o a les quatre a l'hora.
També es va instal·lar un micròfon de sobretaula/pupitre de 4 zones amb el qual es pot parlar a una, dues, tres o a les quatre zones a l'hora, amb els polsadors del pupitre, hem d'assenyalar que el mateix micròfon té llums que indiquen a quina zona s'està parlant i si està encès o parat.
Millorar la megafonia de l'institut - IES Voltreganes
Substituir l'amplificador de megafonia per un de més potent, va ser el primer que vam veure, donat que l'antic quasi no podia amb tota la quantitat d'altaveus que tenia, se sentia malament i amb sorolls de fons, vam testejar les línies i ens donava que havia de ser el doble de potent i a part en haver de posar una línia nova cap al pati i muntar altaveus d'exterior de gran potència al final es va optar per triplicar la potència existent i així quedar potencia amb un marge per futures ampliacions.
En testejar les línies interiors dels passadissos i els seus altaveus (40) vam detectar que tots funcionaven perfectament, es va poder aprofitar tot, menys el micròfon de sobretaula que fallava molt i pel preu d'un de nou no valia la pena reparar.
Es va instal·lar un nou timbre programador horari d'entrades i sortides amb músiques, per resoldre les deficiències del timbre antic, que ja no funcionava bé.
Es va tirar línia nova de cable cap al pati gran i es van muntar els altaveus/projectors de so per veu i música d'exteriors i gran potència amb màxima protecció anticorrosiva IP-66.
Finalitzada la instal·lació es va comprovar que no hi hagués soroll de fons el qual va desaparèixer per complet i els altaveus se sentien perfectament guanyant moltíssima qualitat de so, amb la satisfacció per part de l'institut pel fet que creien que s'haurien d'haver canviat els altaveus dels passadissos de totes les plantes i potser el seu cablejat, però ja els vam comentar abans de la instal·lació que creiem que en un 99% de possibilitats la mala qualitat del so i el soroll de fons el creava l'antic amplificador.
Amb aquesta explicació volem que sapigueu que un sistema de megafonia no se sent millor o pitjor pels seus components solts o per la marca d'aquests, sinó per un disseny i arquitectura correcte i que vagi sempre sobrat de potència pel seu bon funcionament i per poder fer futures ampliacions.
Renovar la megafonia - Institut Escola Mas Rampinyo
Rectificar el sistema de megafonia amb un programador musical per entrades i sortides de 4 zones independents, sistema amb memòria totalment automàtic, es configura des de qualsevol PC de l'escola institut via Internet. Creant les zones de la següent manera: zona 1; passadissos d'infantil i primària, menjador i gimnàs, zona 2; pati d'infantil, zona 3; passadissos de secundària (i futura ampliació) i zona 4; pati gran.
En una visita prèvia en va comentar per part del centre que la megafonia no funcionava bé i que s'havien de fer moltes variacions i ampliacions, donat que la part de secundària havia de ser molt més gran, amb un edifici que s'està construint al costat, per la qual cosa el sistema de megafonia havia de ser molt més potent per una futura ampliació quan estigués acabat el nou edifici.
Es va instal·lar una matriu amplificada de megafonia línia 100 Vols de 4 zones per poder segmentar les zones amb un programador timbre musical de 4 zones on es pot fer saltar els missatges en una zona independent, dues, tres o les quatre zones a l'hora.
Es va instal·lar un pupitre microfònic amb 4 zones seleccionables.
Es va instal·lar un lector de CD/SD/MP3, un connector mini-Jack per posar música des d'un telèfon, tauleta o ordinador i un micròfon sense fils de grans distàncies per poder fer actes i festes tant a l'interior com als patis d'infantil i al pati gran.
A totes les tres plantes de l'edifici es va reforçar amb altaveus idèntics als que tenien i es van canviar les trompetes del menjador i gimnàs per altaveus BOSCH idèntics als que hi havia als passadissos de tots els edificis.
Al pati de primària es van posar dos altaveus/projector de mitja potència d'exterior, es va tirar línia nova i es van instal·lar tres altaveus de megafonia (projectors de so d'alt rendiment amb màxima protecció anticorrosiva IP-66) al pati gran , pel dia a dia i per festes i actes on fes falta el micròfon sense fils.
Recondicionar la megafonia de l'escola Joan Maragall
Es va poder aprofitar l'amplificador de megafonia existent, donat que funcionava perfectament i tenia la potència correcta en comprovar totes les línies d'altaveus. Es van fer dues línies noves d'altaveus als passadissos donat que només havien altaveus a l'entrada i als tres patis, instal·lant altaveus musicals de so fi als passadissos de tot el col·legi.
Es va instal·lar un programador horari d'entrades i sortides amb músiques, programador amb sistema totalment automàtic, que es configura des de qualsevol PC de l'escola via Intranet LAN i funciona de manera totalment autònoma sense haver de tindre cap ordinador encès.
També vam connectar un cable mini-Jack per posar música des d'un telèfon, tauleta o ordinador i un micròfon de sobretaula al control de megafonia.
Els sis altaveus dels tres patis estaven en bon estat i funcionaven perfectament, pel que no es va haver de fer cap actuació a l'exterior.
D'una manera acurada es va poder reconfigurar tota la megafonia existent amb molt pocs elements nous.
Optimitzar l'equip de megafonia a Institut Els Tres Turons
Millorar l'equip de megafonia del centre educatiu amb un programador musical per entrades i sortides a la megafonia ja existent. També es va instal·lar un micròfon de sobretaula donat que a consergeria s'utilitzava un micròfon de mà amb cable, no sent l'adequat per els avisos diaris.
A la visita vam veure que l'equip era coherent amb la quantitat d'altaveus interiors però no per l'ampliació d'altaveus potents al pati. Es va fer un pressupost amb les necessitats urgents i uns altres annexos per anar poden fer en fases futures, la més gran seria la millora de la megafonia a l'exterior.
En el pressupost principal es va incloure un timbre musical per entrades i sortides diàries a la megafonia ja existent, també es va instal·lar un micròfon de sobretaula amb flexo, això va ser el més urgent.
D'aquesta forma mesurada es va poder activar i aprofitar millor l'equip de megafonia interior que era el més important a l'espera que es tingui pressupost per anar realitzant les altres fases.
Incloure un segon amplificador de megafonia a l'Institut Gorgs
Ampliació d'un sistema de megafonia a l'institut Gorgs incloent un amplificador nou de megafonia i diversos elements.
Vam visitar l'Institut i veient que la megafonia interior anava perfecta i volen sonoritzar els patis on no hi havia re, es va optar per incloure un amplificador nou que només amplifiques la part exterior dels patis, incloent-hi un previ amb sortida de dues zones, on es manejarien des d'un sol aparell tots els elements; fonts musicals, programador musical horari i micròfons, poden aplicar el volum correcte a cada zona, diferenciant la zona interior de la zona exterior, i així cada amplificador només tindria la funció d'alimentar els seus respectius altaveus a la potència adequada.
Es va instal·lar un timbre programador de músiques automàtic, un micròfon sense fils, un lector d'USB/SD/MP3, un micròfon de pupitre amb flexo de dues zones al control de megafonia i un cable amb connector mini-Jack per posar música des d'un telèfon, tauleta o ordinador, etc.
Es van tirar les línies pels dos patis, instal·lant altaveus/projectors musicals de gran potència i màxima protecció anticorrosiva IP-66, d'aquesta manera en incloure un micròfon sense fil de gran abast es va poder aprofitar per a l'interior i els dos patis i fer actes i festes a qualsevol lloc.